Burggraaff.Net

volgende verslag

Auckland, 11 december 2002

Beste allemaal,

Jeetje, wat een hectische weken waren dit ! We zijn nu alweer anderhalve week in Auckland, maar voor het gemak vergeet je allemaal wat we hebben gedaan de afgelopen 3 weken.

alle spullen in een vrachtwagen   De laatste dagen in Utrecht waren nogal druk. Op vrijdag 22 november werden onze spullen opgehaald die we naar Nieuw Zeeland laten sturen. Dat zijn vooral spullen voor Niklas, boeken, CD's, mountainbike, skates en golfset. De andere spullen uit ons huis hebben we allemaal opgeslagen en die werden op maandag de 25e opgehaald. Het was wel erg raar om een leeg huis te zien; dan is het toch wel opeens erg duidelijk dat we weg gaan ! Gelukkig hebben Annemarie en Mees (onze buren) ons prima ondersteund die dag. Diezelfde middag zijn we nog naar Schiphol vertrokken om daar een lekker nachtje in het Sheraton doorzo door te brengen. Het was een erg leuke verrassing om een heerlijke champagne (en appelsap) als afscheids kado tegen te komen (hoewel we dat niet echt nodig hadden om in slaap te vallen....).

Dinsdagochtend zijn we lekker relaxed opgestaan en naar de incheck balies gewandeld. Het inchecken en de vele controles gingen allemaal lekker snel en we waren dus klaar voor reis. Dag Nederland, tot ziens !

We vlogen eerst naar Washington, daarna naar Los Angeles. Al met al een hele zit, maar Niklas vermaakte zich prima in z'n autostoel. Hij had een tv scherpje voor z'n neus en als hij wakker was waren daar leuke Disney filmpjes op. Ook nog eten en dan vermaakt hij zich wel. Uiteindelijk waren we in LA en hebben daar direct een auto gehuurd en naar ons hotel gereden. De volgende dag hebben we een beetje in het hotel geslapen en wat rondgewandeld. De tweede dag zijn we nog even naar Santa Monica Beach geweest en moesten we 's middags alweer naar het vliegveld voor de volgende etappe. Niklas vliegt business class

Tja, en de vlucht van LA naar Auckland is lang.... Eigenlijk kan je daar niet meer over zeggen, behalve dan dat landen in Auckland een grote opluchting is ! Eindelijk waren we dan op de plaats van bestemming. De zon scheen lekker en we konden meteen de korte broeken aan. Echter hadden we nog geen vakantie, eerst nog het een en ander regelen !

ons huis in St Heliers   In Auckland hadden we 2 hoofddoelen: een huis en Peter een baan. De banenjacht verloopt eigenlijk prima. Peter had verschillende gesprekken georganiseerd en die gingen voorspoedig. Bij Farmers (een soort Nieuw Zeelandse Bijenkorf) heb ik een baan aangeboden gekregen om de verschillende e-business initiatieven binnen dat bedrijf te stroomlijnen en op te zetten. Niet alleen voor klanten en leveranciers maar ook projecten op het gebied van kennismanagement en informatie voorziening intern in het bedrijf. Volgende week hopen we dat het contract getekend kan worden.

De huizenjacht is een ander verhaal. Jeetje, wat is die huizenmarkt in Auckland overspannen. We hadden een leuk huis gezien in de buurt van Mount Eden, echter werd die voor onze neus weggekaapt door mensen die ter plekke besloten dat ze het huis wilde hebben en de huur voor de eerste weken al bij zich hadden. Tja, als het zo gaat, dan kunnen wij dat ook ! Het resultaat is nu (je wil niet weten hoeveel huizen we hebben gezien) dat we een prachtig huis hebben gehuurd in St Heliers, een stukje langs de kust naar het zuiden vanuit Auckland centrum. Het huis heeft 3 slaapkamers (1 grote en 2 kleinere), 2 badkamers een ruime woonkamer en grote open keuken. Aan de zonkant van het huis is een mooie veranda ('deck') waar je heerlijk op kan relaxen, eten, BBQ-en, spelen, etc. Het huis ligt een blok van het strand en ongeveer een kwartier rijden van het centrum van Auckland. Het is een beetje een klein dorpje dat aan de grote stad is gegroeid. We kunnen daar meteen in gaan wonen op 10 januari als we terugkomen van onze vakantie op het Zuider Eiland.

Kortom, ons leventje begint georganiseerd te raken. Nu eerst lekker op vakantie en dan beginnen we half januari met het echte leven hierzo down-under !
Tot de volgende keer, wellicht vanuit het Zuider eiland !