Burggraaff.Net

volgende verslag

Invercargill, 27 december 2002

Beste allemaal,

We hebben zojuist koffie gedronken bij de zuiderlijkste Starbuck ter wereld, dus veel zuidelijker kan niet! We zijn nu dus goed op vakantie en Nieuw Zeeland laat zich van alle goede kanten zien en het weer maken we mee in alle soorten.

We begonnen onze vakantie in Christchurch, waar we vanuit Auckland in 1 keer heengevlogen zijn. Christchurch was tijdens onze vorige vakantie het zuiderlijkste puntje van de reis, dus we wisten hier de weg. Het was echter nog niet helemaal vakantie omdat ik nog op mijn arbeidscontract moest wachten en de laatste papieren voor de aanvraag voor de work-permit en residency aanvraag regelen. We zijn tijdens dit wachten en invullen van de papieren nog wel even naar Banks Penisula geweest, erg mooi! Uiteindelijk waren we na een paar dagen klaar en had ik een baan (getekend contract !) en waren de papieren onderweg voor de immigratie-dienst.

Na deze dagen in Christchurch en omgeving zijn we naar Mount Cook gereden. De hoogste berg van Nieuw Zeeland en werkelijk een prachtige omgeving. We hadden ook prima weer, dus dat maakt de wereld ook een stuk beter. We hebben daar een heerlijk wandeling gemaakt (Niklas in de draagzak) en lekker genoten van de omgeving. Daarna zijn we weer naar de oostkust gereden, naar Dunedin. Dit is een oude Universiteits stad en daar moeten we dan natuurlijk ook gaan shoppen. Bij Dunedin heb je ook het Otaga penisula die beroemd is om z'n albatrossen en penguins. Wij hebben alleen veel meeuwen gezien, maar dat het schiereiland zelf was ook al mooi zat. In Dunedin hebben we ook kerst 'meegemaakt', hoewel je in de zon en met licht tot 10 uur 's avonds niet echt het kerst gevoel krijgt. Sommige mensen zie je wel met een kerst-muts rondlopen en hier en daar een raam met spuit sneeuw, maar dat is het dan ook wel. Alleen zijn op 1e kerstdag alle winkels dicht en daaraan merk je toch wel dat het kerstmis is.

Vanuit Dunedin zijn we langs de kust naar het zuiden van het eiland gereden. We hadden daar een flinke storm recht van voren, dus het was een ware kermis attractie om de camper rechtuit te laten gaan over de weg. Wel was daardoor de branding erg heftig, wat de uitzichten over zee extra mooi maakten.

De laatste weken van onze vakantie op het Zuidereiland zullen we nog aardig wat plaatsen gaan bekijken. Zo staan Te Anau (met de Milford Sound), Queenstown (Sjouke dacht er gisteren aan om misschien wel te willen bungee-jumpen ?), Wanaka en de westkust (gletsjers en regen) weer naar Christchurch. Daarvandaan vliegen we 10 januari weer naar Auckland, waar we ons huisje in gaan richten! We zullen dan ook foto's van onze vakantie op de site zetten.

We hopen dat jullie allemaal een heerlijke kerst hebben gehad en wensen iedereen een goed oud-en-nieuw en veel geluk en plezier in 2003!